Logo nedir? Sözcük mealı olarak kök içinlığı dilimizde amblem olan, bir davranışin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, mealını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak davranışletmenin yahut organizasyonun düver olarak yaptığı davranışi sembolize edebileceği kadar, markanın kendi mealı ile de sembolleştirilebilir, hatta bazı çtuzakışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı dâhilerik ve anlamlara ehil mümkün.
Sorusu sorulduğunda kelime mealının dışında, birmebzul logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı yapacak olan zat yahut kuruma neyin ve ne aktarıldığı enikonu önemlidir. Gayrı taraftan logo tasavvur çtuzakışmasını yapacak zat yahut kurumun sizi ne anladığı ve logo çtuzakışmanızı ne değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çtuzakışma sizin, davranışletmenizin ve bundan ahir çtuzakışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çtuzakışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değdavranıştirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik dâhilin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çtuzakışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş düzlükı ile faaliyette kâin şirketler dâhilin daha çok yeğleme edilebilir. Bir numara bir sektörde etkinlik gösteren davranışletmelerin çoğu kez logoları sektörü özümleme eder. Ancak çabucak lüks sektör ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda tayin etmek imkansızdır.
Logo ne davranışe yarar?
İşletmeler dâhilin logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her ne markası olmayan bir işletme eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz gün aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile bile gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, olur aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Müzelik halini düşünmeye çtuzakışın. Markaların logoları olmadan elhak bellik olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple davranışletmenize kurumsal bir düşünce hazırlayarak yolunuza pek adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasavvur” çtuzakışması ile saksılayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) söyleyiş eder. Ticari markaların, kurumların ve hatta kâh kişilerin bir çehrete tanınmasını sağlayıcı davranışaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayrım edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Merasimsiz, hafif anlaşılır, yolırlanması hafif, olası olduğunca az skorda renkten oluşemtiaıdır. Her çtay baskı ve fason tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok ıvır zıvır ölçülerde ilimlar kaybolmamalı, çok şanlı ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Gayrı firma evet da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa sebep vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya şanlı ziyan verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e için logoyu üreten tasarımcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili bünyeun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin yürekğine şık olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini ne tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin üstıdizi icap rengi icap şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü gün birlikte temizılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün evet da firma dâhilin logo tasarlanacağı gün o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı bili sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı gün simgenin taşıyacağı meal bakımında bu bili çok önemlidir.
İlk Yorumu Siz Yapın