Tilki SEO

SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki kavram. Fakat bu iki kavram mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.

Özellikle online alışveriş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-kâr siteleri derunin nazik olan bu iki kavram, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her iki kavram da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı evet, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.

Bu nedenle bu yazımızda ahit ahit birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını biraz daha açgurur ve bu arada inceleyelim.

SEM: Arama Motoru Pazarlaması

SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması derunin yapılan çalışmalara denir.

Arama motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam gururı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş artışı alışverişlemlerinin kâffesine denir. En pop ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.

Marka bilinirliğini ve marka değerini pozitifrmaya müteveccih bir çalışma olan SEM, jüpiter kitlesini yükseltmek açısından da berenarı önemlidir. Hatta SEM çalışmaları ile trafiğinizi anlık arttırma şansı yakalayabilirsiniz.

Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çalışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çalışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe derunin maruz reklamları kapsarken SEO çalışmaları sınırlı anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde kılmak derunin yapılan çalışmalardır. Gelin, bu içinlaştırmayı biraz daha açgurur.

SEM ile SEO Arasındaki Farklar

Öncelikli olarak SEO ve SEM çalışmaları arasındaki nüans; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret içinlığında, SEO’nun ise derunerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde dokumalabilmesidir. Kısaca SEO derunin en ilkin içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi derunin yeni bir ödeme dokumalmaz.

Bunun dışında bir önemli nüans da hızdır. SEM çalışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaltarak süre içerisinde pozitifrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çalışmaları ise uzun soluklu çalışmalardır. SEO çalışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalısınız.

Bu iki sayısal pazarlama kavramı arasındaki bir öteki önemli nüans da doğallıktır. SEM çalışmaları ücretli reklam çalışmaları başüstüneğu derunin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çalışmalarında bu tavır farklıdır. SEO çalışmaları daha natürel uygulamaları kapsar ve sitenize daha organik bir gidiş geliş rahatışı esenlar.

Bu iki kavram, derunerik itibarıyla da tefavüt gösterir. SEO çalışmalarındaki derunerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çalışmalarında ise gaye daha ticari başüstüneğu derunin derunerikler SEO çalışmalarındaki üzere olmayabilir.

Fakat bu buyurmak bileğildir ki SEM derunerikleri kalitesizdir. Sadece iki kavram arasındaki derunerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha sağlıklı evet da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine nazaran ikisinden bile faydalanılabilir.
Makaslamakmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Tüketici Davranışları: Dijital Transformasyonün Yükselişi yazımıza geçebilirsiniz.

https://tilkiseo.com/

İlk Yorumu Siz Yapın

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.